Innovation Thursday – Asiakaslähtöisyys ja asiakaskokemuksen jatkuva parantaminen


Aika: 28.9.2017 klo 8:00-11:00 (ennakkoon sovitut osallistumiset työpajaan klo 12-16)

Paikka: Kilta-sali (Lapinrinne 1, 00180 Helsinki)


https://tapahtumat.tekes.fi/uploads/a15191072/kuva2-4419.jpg














Tekes järjestää Helsingissä 28.9.2017 Innovation Thursdayn, jonka aiheena on asiakaslähtöisyys ja asiakaskokemuksen jatkuva parantaminen.
Puhujina ja sparraajina toimivat Tuija Seipell ja Nina Lappalainen.

Huipputilaisuus! Enää eivät pelkät puheet riitä vaan nyt tarvitaan tekoja!

Kilpailu asiakkaista kovenee, vaatimustaso nousee ja huonon kokemuksen sietokyky alenee. Kilpailukykyisen asiakaskokemuksen luominen ja ylläpito ovat yrittämisen minimiedellytyksiä. Se ei ole helppoa, mutta ei myöskään mahdotonta. Kaikilla on siihen mahdollisuus.

Jos haluat kuulla, miten sinä voit kehittää asiakaslähtöisesti toimintaa ja palveluja – tule mukaan innostavaan ja käytännönläheiseen aamupäivään, jonka aikana pureudutaan kokonaisvaltaisesti asiakaskokemuksen teemaan. Luvassa globaaliin asiantuntemukseen perustuvaa taustaa ja innostusta, sekä vahvaa osaamista ja käytännön kokemuksen kautta luotuja käytännöllisiä esimerkkejä kotimaisista yrityksistä. Aamupäivän osuus kuvataan.

Iltapäivän työpajassa ratkomme teemaan liittyviä haasteita. Luomme yhdessä käyttökelpoisia ratkaisuja jokaiselle, auttaen ja toisiltamme oppien. Parhaat oivallukset ja opit jaetaan lopuksi kaikkien iltapäivän ryhmätyöskentelyyn osallistuvien kesken.

Osanottajat työpajaan valitaan ilmoittautumisen yhteydessä olevan lyhyen hakemuksen perusteella. Osallistujamäärä työpajaan on rajattu.

Aamupäivän yhteisen osuuden jälkeen voit ilman ajanvarausta keskustella Tekesin asiantuntijan kanssa.

Tilaisuus on maksuton ja kaikille avoin. Tilaisuus on suunnattu ensisijaisesti yrityksille ja kaikille, joille asiakas ja yrityksen kannattavuus ovat tärkeintä sekä niille, joilla on mielessään hyvä idea tai keksintö, josta haluaa lähteä kehittämään liiketoimintaa. Voit vinkata tilaisuudesta myös kollegalle, ystävälle tai asiakkaallesi.

Jos asiakas on sinulle tärkein – tämä on sinun tilaisuutesi!


Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä.

Puhujat

Tuija Seipell
www.tuijaseipell.com on kanadalainen Suomessa syntynyt, jo 34 vuotta Pohjois-Amerikassa asunut ja uransa luonut puhuja, yritysjohdon konsultti, yrittäjä ja kirjoittaja. Seipell on asiakaskokemuksen, kaupan, matkailualan, muotoilun, trendien, luovuuden, motivaation asiantuntija ja puolestapuhuja. Hänen asiakkaitaan ovat monikansalliset toimijat, mm. Harley Davidson, Nike ja Europarc, sekä keskisuuret ja pienet yritykset ja valtiolliset organisaatiot ympäri maailmaa. Seipell on myös maailman luetuin suomalainen bloggaaja, maailman vanhimpiin ja luetuimpiin kuuluvan design- ja pop-kulttuuriblogin, The Cool Hunterin www.thecoolhunter.net päätoimittaja.

https://tapahtumat.tekes.fi/uploads/a15191072/Tuija2-3539.jpg

Nina Lappalainen www.proinnodesign.fi on yrittäjä, liiketoimintakonsultti ja palvelujen kehittäjä, jolla on yli 20 vuoden kokemustausta kokonaisvaltaisesta liiketoiminnan kehittämisestä eri alojen mikro- ja pk-yrityksissä sekä julkishallinnon yhteisöissä 
eri puolilla Suomea. Ninan sielu ja sydän sykkii rohkealle uudistumiselle, ketterälle kehittämiselle sekä lean- ja palveluajattelulle. Nina on asiakaskokemuksen, asiakaslähtöisen toiminnan, brändin, strategisen innovaatiotoiminnan sekä yhteiskehittämisen ja hyvän johtamisen puolestapuhuja.

 
Webcast: Aamupäivän tilaisuutta on mahdollista seurata myös webcast-lähetyksen kautta. Ilmoittautumisen yhteydessä voit valita tuletko tilaisuuteen paikan päälle vai seuraatko webcast-lähetystä. Linkin lähetämme ennen tilaisuutta sähköpostiisi.

 

08:00 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
08:30 Tekesin puheenvuoro
asiantuntija Antti Salminen, Tekes
08:45 Asiakaskokemus – miksi tarpeeksi hyvä ei riitä?
Tuija Seipell, TheCoolHunter.net, Vancouver
  • Asiakasymmärryksen kehittäminen kansainvälisestä näkökulmasta
  • Käytännön kokemuksia ja näkemyksiä asiakaskokemuksen eri osatekijöistä, merkityksistä ja trendeistä kansainvälisessä markkinassa
  • Asiakaslähtöisyyden johtaminen käytännössä
09:45 Tauko
10:00 Asiakaslähtöisyys ja jatkuva parantaminen – oikotie onneen vai sitkeää työtä?
Nina Lappalainen, Proinno Design Oy
  • Asiakasymmärryksen kehittäminen kotimaisesta näkökulmasta
  • Käytännön kokemuksia ja näkemyksiä asiakaskokemuksen eri osatekijöistä, merkityksistä ja trendeistä kotimaan markkinassa
  • Asiakaslähtöisyyden johtaminen ja jatkuva parantaminen: yhteiskehittäminen, palvelumuotoilu ja Lean-­kehittäminen
11:00 Tilaisuus päättyy
Omakustanteinen lounas
12:00 Työpajatyöskentely alkaa (ennakkoon sovitut)
16:00 Työpajatyöskentely loppuu